Killer Mud Strona Główna Killer Mud
Oficjalne forum naszego Killer Mud'a

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ethereal Armor
Autor Wiadomość
czarny
Zielony


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-21, 17:23   Ethereal Armor

Cytat:
Ten czar tworzy wokol rzucajacego nierzeczywisty pancerz, czerpiacy moc do
swego stworzenia z sil witalnych maga. Utworzony pancerz nic nie wazy
i zapewnia ochrone porownywalna do pelnej zbroi plytowej, jednak gdy czar
skonczy sie sily witalne, ktore posluzyly do jego rzucenia ulatniaja sie.


A tymczasem to nie ma mocy porównywalnej do pełnej zbroi płytowej, ale do piżamy mojej mamy. Według moich obserwacji przed i po rzuceniu, nic sie nie zmienia, dmg otrzymuje taki sam. Mógłby ktoś na to rzucić okiem?
_________________
Shenia - nekromantka
 
     
Thar
Zielony


Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 4
Wysłany: 2014-06-23, 15:15   

Hey,

Zbroja jako taka nie daje redukcji obrażeń, tylko zmniejsza szanse na trafienie Ciebie z tego co mi wiadomo.
Nie znam szczegółów - nie wiem czy i ile Grost zmieniał - ale ogólnie armor działa tu jak w AD&D czyli daje ci "klasę pancerza" - współczynnik cyfrowy, który decyduje o tym jak trudno Cię trafić.
Czyli powtarzam, zbroja płytowa i papier od kibla owinięty wokół głowy dają taką samą ochronę przed obrażeniami. Czyli jak miałeś dostać 10 damagu, to w zbroi płytowej dostaniesz 10 damagu i zawinięty w papier toaletowy dostaniesz 10 damagu.
Każdy rodzaj obrażeń Cięte, obuch, kłute ma swoje indywidualne AC. Zależy od materiału i ogólnie od przedmiotu. Dla uproszczenia liczmy 1 AC dla wszystkiego.

Dobra tera to działa tak , postacie mają THAC0 , albo podobny skrót olać, tak czy siak to jest Szansa na trafienie w ac = 0. Więc jak ktoś ma THAC0 18, to rzucając kostką 20 ścienną trafi kogoś z AC = 0 kiedy na kostce D20 wypadnie 18, 19 lub 20 (przy czym 20 to będzie zazwyczaj krytyk). No więc 18 19 20 to jest 15% na trafienie kogoś z AC 0.

Teraz złe wieści AC=0 to dobre AC, każdy zaczyna z AC20 - mod. rasy - mod. zręczności - mod. rozmiaru - sprzęt jaki ma na dupie - niektóre skille (parry) - featy.

No to załóżmy, że masz z dexa -3 do AC, i zakładasz zbroje skórzaną 7/8/6 taką ze sklepu czy coś liczmy że jej AC to 7. Wiec masz 7 ac - 3 z dexa = 4 AC , i liczymy znowu dla THAC018 = trafi Cię jeżeli na kostce wypadnie 20,19,18,17,16,15,14 = 35% szans na trafienie. Czujesz ? Nie, nikt nie czuje, to tabelka :
Trafienie THAC018
AC 4
18 i więcej trafia AC0
17 i więcej trafia AC1
16 i więcej trafia AC2
15 i więcej trafia AC3
14 i więcej trafia AC4

No , to wracamy do spella. Jesteś magiem masz AC z dupska, nosisz sandały 10/10/10, szatę maga 9/10/9 i beret ocalenia 10/10/10. Modyfikator z dexa -3. Liczymy naszego mobka z THAC018 - trafia cię przy 11 i więcej na D20 czyli 45% na trafienie Cię. Teraz wrzucasz spell Mage armor i ustawia Ci pancerz zbroi płytowej, załóżmy 3/3/3 to stawia twoje AC na poziomie 0/0/0, czyli trafia cię tylko 15% ataków z tego przykładowego ludka. Teraz zobacz to jest poprawa o 30%. Jak jeszcze wrzucisz blura i inne czary ochronne może zejdziesz na -AC , tak AC może mieć minusy.

Czemu może mieć minusy ? No bo w skrócie taki wykokszony mob ma THAC0 3, czyli 3 trafia w 0, to znaczy, że Cię trafi zawsze, ale jak się ubierze taki wojownik, weźmie tarcze, featy itp wrzuci wardance to zejdzie na -X, przykładowo AC-10 i taki koks mob z THAC03 będzie go trafiał dopiero kiedy wypadnie 13 na D20, to znaczy 35%. No lepiej nie umiem wytłumaczyć.

Dobra przerwa na kawę. Pozdrowienia.
 
     
czarny
Zielony


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-23, 15:31   

Dobra, dzieki, jarze wszystko. Chociaż wydawało mi się, że zbroja to wręcz zmniejsza możliwość poruszania sie, a co za tym idzie łatwiej kogos trafić, ale za to mniejszy dmg ktoś zadaje. Jeśli jest tak jak mówisz, to rzeczywiście muszę Ci przyznać rację, bo mobki czasami nie trafiają, mimo że moja czarodziejka to nielada pasztecik
"Mistrzyni Nekromancji, czlowiek kobieta.
Masz 16 lat i osiagnelas 28 poziom.
Masz 151 cm wzrostu i wazysz 67.1 kg." :)
_________________
Shenia - nekromantka
 
     
Thar
Zielony


Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 4
Wysłany: 2014-06-23, 18:36   

Masz ponad 20 kg nadwagi, mam nadzieję, że Ci w cyce poszło chociaż 10 z tego.
 
     
czarny
Zielony


Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-23, 20:26   

Trudniej zbashowac :P

teoretycznie
_________________
Shenia - nekromantka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 11